viernes, 4 de abril de 2008

TENDÈNCIES EDUCATIVES

Tal i com ens han demanat , avui parlaré de les tendències educatives al nostre sistema.

Avui en dia, s’estableixen constantment noves formes d’ensenyança i de processos d’aprenentatge. Això es nota en les tendències culturals del últims decennis que, juntament amb les noves estructures de l’ensenyança de les TIC, plantegen un gran repte per a mestres i professionals de l’educació. A part d’això, ens trobem en una societat que està plantejada de tal manera que tot es mou per tendències i no només en l’àmbit educatiu.

Altres coses a destacar a l’hora d’educar, és el mal plantejament que es té de l’educació en si. La manera que tenim d’avaluar actualment, sota el meu punt de vista està totalment mal plantejada. Els resultats obtinguts a les aules no són els esperats. Però,que esperen si l’únic objectiu que tenen els estudiants és passar un examen? Els estudiants no tenen com a finalitat aprendre o assolir coneixements sinó,obtenir una puntuació en una prova. No es té com a objectiu l’educació progressiva i per etapes sinó,el passar una prova i començar de nou per a passar la següent.

Una altra cosa -en aquest cas bona- a destacar. Després d’un època en que el nen no era considerat com a persona, ja que no cometia capa tasca, i una altra en que va ser tractat com a un adult petitó, per fi rep un atenció (sota el meu punt de vista) merescuda. Avui en dia es té en compte quines són les seves necessitats. Se’l motiva per que desenvolupi el seu propi caràcter i es tenen en compte les coses que li agraden i les que no. Així doncs en aquest aspecte, crec que s’ha agafat el bon camí.

Laia Soler

(Se que penjo aquest blog mooooolt tard, però és que tinc problemes amb la meva connexió a internet. HO SENTO!!! Laia)

No hay comentarios: